Polityka prywatności z informacją o przetwarzaniu danych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych dalej „RODO”), poniżej przedstawiamy informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących prawach z tym związanych:

  • Administrator

JEAN MUELLER POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 02-293 przy ul. Krótka 4, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000046044

  • Kontakt z administratorem
  • telefon: 022 751 79 01
  • e-mail: info@jeanmueller.pl
  • poczty: JEAN MUELLER POLSKA Sp. z o.o., ul. Krótka 4, 02-293 Warszawa

W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych prosimy o dodanie dopisku: „RODO” lub „ochrona danych osobowych”

  • Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych: 
  • zawarcie i realizacja umowy, tj. w celu podjęcia działań przed zawarciem, zawarcia i zrealizowania zawartej z Państwem umowy, w tym obsługi ewentualnych reklamacji związanych z realizowanymi   świadczeniami – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania dla celów   związanych z zawartą umową (z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • realizacja obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze np. w zakresie finansów i rachunkowości, AML, reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • zabezpieczenie oraz dochodzenie roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f RODO), jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa płatności oraz realizacji zobowiązań stron;
  • pozyskiwanie klientów, udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień przyszłym i aktualnym klientom – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), jakim jest zapewnienie sprawnej organizacji Administratora oraz utrzymywanie współpracy oraz prowadzenie bieżącej komunikacji;
  • udzielenie odpowiedzi na zapytania kierowane telefonicznie, mailowo oraz przesyłane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w serwisie internetowym – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora ( art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegającego na budowaniu i rozwijaniu relacji z klientami oraz dążeniem do sprzedaży towarów i usług; 
  • marketing własnych usług – podstawą prawną przetwarzania danych  jest niezbędność przetwarzania dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora  (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w zakresie dobrowolnej zgody na wybrany kanał komunikacji (SMS/MMS, adres-email) na otrzymywanie treści marketingowych, prowadzenie marketingu bezpośredniego swoich produktów i usług. Marketing będzie prowadzony w szczególności poprzez wysyłanie newslettera i zamówionych informacji i ofert marketingowych na podany adres e-mail, przedstawianie ich telefonicznie;
  • monitoring wizyjny – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (z art. 6 ust. 1 lit f RODO), jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa osób i ochrona mienia;
  • rekrutacja – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zakresie danych wykraczających poza wskazanych w kodeksie pracy oraz realizacja obowiązków spoczywających na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zakresie danych wskazanych w kodeksie pracy
  • Okres przetwarzania danych osobowych: 

Okres przetwarzania danych jest uzależniony od celu i podstawy prawnej przetwarzania, dane będą przetwarzane przez okres wymagany przepisami prawa, trwania umowy (porozumień) lub okres przedawnienia roszczeń.

  • okres wynikający z określonych przepisów prawa np. w zakresie finansów i rachunkowości, gwarancji i reklamacji, prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
  • w przypadku zgody, do czasu wycofania zgody. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
  • nagrania z monitoringu przechowuje przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin 3 miesięcy ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  • Przekazywanie danych do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy)

Administrator co do zasady nie przekazuje danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji, gdy takie przekazanie okaże się niezbędne (np. na żądanie osoby, której dane dotyczą) Administrator stosuje dodatkowe środki ochrony zgodnie z Rozdziałem V RODO (np. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską ) w celu zabezpieczenia takiego przekazania danych.

  • Dobrowolność i obowiązek podania danych osobowych

Co do zasady podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i realizacji umowy, udzielenia informacji. W niektórych przypadkach podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. 

  • Prawa osób, których dane dotyczą:
Przysługujące prawa osobie, której dane dotyczą  Na czym polega przysługujące osobie prawo
prawo dostępu do danych osobowych 

– art. 15 RODO

  • prawo do uzyskania informacji o tym, jakie dane osobowe przetwarza Administrator, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora.

Realizacja tego prawa nie może naruszać praw i wolności innych osób. 

Kopia danych nie jest tożsama kopii dokumentów.

prawo sprostowania danych osobowych 

– art. 16 RODO

  • prawo żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne. Administrator może żądać udokumentowania podstawy poprawienie (sprostowania danych).

Niektóre sytuacje będą wymagały przedstawienia dodatkowego oświadczenia. 

prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) 

– art. 17 RODO

  • w niektórych przypadkach można się domagać się od Administratora usunięcia niektórych lub wszystkich swoich danych np. wycofanie zgody na ich przetwarzania lub, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane.

Nie będą Państwo mogli skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych przez Administratorów wynika z realizacji przepisów prawa (obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) lub gdy przetwarzanie jest niezbędne dla ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych 

– art. 18 RODO

  • prawo żądania „zablokowania” danych (tj. zatrzymania wszelkiego przetwarzania danych poza ich przechowywaniem) w określonych sytuacjach, gdy:
  • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
  • przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając w zamian ich ograniczenia,
  • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia ochrony lub dochodzenia roszczeń,
  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są niezbędne wobec podstawy sprzeciwu.
prawo do przenoszenia danych osobowych

 – art. 20 RODO

  • prawo żądania otrzymania danych osobowych  w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. 
  • Możliwość uzyskania danych lub przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe. 

Dotyczy to danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy.

prawo sprzeciwu 

– art. 21 RODO

  • prawo wniesienia sprzeciwu, tj. w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania danych osobowych przez Administratora z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją w wypadku, w którym dane osobowe są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz). 

W takim wypadku Administrator zaprzestanie przetwarzać dane osobowe, chyba że:

  • będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą; 

lub 

  • istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego 

– art. 77 RODO

W razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (np. gdy osoba, której dane dotyczą, uważa, że Administrator podczas przetwarzania Państwa danych osobowych narusza jej prawa albo ich nie wykonuje) przysługuje prawo do złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego.

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych

ul. Stawki 2 

00-193 Warszawa

  • Zautomatyzowane przetwarzanie danych

Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację użytkowników. Przetwarzanie zautomatyzowane, w tym profilowanie może polegać na analizie i ocenie danych użytkownika celem dostosowania zachowania serwisów do konfiguracji urządzenia oraz oprogramowania, z którego użytkownik korzysta jak również do preferencji użytkownika.

Pliki cookies

Strona https://jeanmueller.pl/  używa technologii śledzących, w tym plików cookies. 

Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron i podstron Administratora, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Do monitorowania informacji o użytkownikach Administrator wykorzystuje narzędzia Google Analytics, które rejestrują zachowanie użytkownika na stronie. Więcej informacji na temat wykorzystania narzędzi Google Analytics przez Administratora znajduje się na stronie: http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.

Aby dać użytkownikom korzystającym z naszych stron więcej możliwości wyboru sposobu, w jaki wykorzystywane są ich dane zbierane za pomocą narzędzi Google Analytics, Google opracował dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Dodatek komunikuje się z protokołem Google Analytics JavaScript (ga.js), aby przekazać informacje, że dane o odwiedzinach witryny nie powinny zostać przesłane do Google Analytics. Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics nie blokuje przesyłu danych do samej strony internetowej lub innych sieciowych usług analitycznych.

Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści. Administrator stosuje pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard swoich stron, a zebrane dane są wykorzystywane przez Administratora jedynie w celu optymalizacji działań.

Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:

Rodzaj plików cokies Podstawa prawna  Nazwa cookies Okres przechowywania danych
niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;  

usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO) 

 

stałe pliki sesyjne (usuwane po zamknięciu okna) oraz przechowywane przez 30 dni; 

pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu; usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO) 
wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.

buttonizer_live_groups_opened – do udostępniania funkcji na różnych stronach.

statystyczne” pliki cokies 

pozwalają  badać ruch na stronie internetowej, poznawać preferencje naszych użytkowników, analizować ich zachowanie w serwisie oraz umożliwiają interakcje z zewnętrznymi sieciami i platformami

dobrowolna zgoda

(art. 6 ust. 1 lit. a RODO); 

_gid – do przechowywania i zliczania odsłon stron.

_gat_gtag_UA_204818173_1 – do przechowywania unikalnego identyfikatora użytkownika.

_ga – do przechowywania i zliczania odsłon stron.

_ga_EQFF3XZ0SQ – do przechowywania i zliczania odsłon stron.

_ga_5FF8SBN8NQ – do przechowywania i zliczania odsłon stron.

_ga_E2PCNLB01F – do przechowywania i zliczania odsłon stron.

 

pliki sesyjne (usuwane po zamknięciu okna) oraz przechowywane od 1 dnia do 2 lat; 

marketingowe” pliki cokies  pozwalają na dostosowanie wyświetlanych reklam i treści do preferencji naszych użytkowników oraz prowadzić spersonalizowane kampanie marketingowego  dobrowolna zgoda

(art. 6 ust. 1 lit. a RODO); 

 

pliki sesyjne (usuwane po zamknięciu okna) oraz przechowywane od 1 dnia do 1 roku. 

Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies .

Wtyczki społecznościowe i social media

Wtyczki społecznościowe to narzędzia, które są zamieszczane w Serwisach Administratora i umożliwiają Użytkownikom dostęp i przeglądanie treści zamieszczonych w innych serwisach w tym w social mediach. „Klikając” we wtyczki danego serwisu Użytkownik zgadza się na wyświetlanie logo oraz reklam znajdujących się w danym serwisie, a także gromadzenie i analizowanie danych oraz informacji o Użytkowniku przez właściciela serwisu zgodnie z preferencjami Użytkownika. Kliknięcie we wtyczkę oznacza przejście do serwisu, gdzie nie obowiązuje Polityka prywatności Administratora. 

Informacje wspierające funkcje, zapewniające ważne informacje oraz treść zgodną z indywidualnymi potrzebami Użytkownika, pochodzące z serwerów podmiotów prowadzących serwisy internetowe:

Meta (Facebook), który umieszcza na stronach swojego serwisu przyciski „Lubię to” i „Udostępnij” powiązane z serwisem Meta (Facebook). W tym celu na odpowiednich stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to” lub rekomendując obraz bądź sekcje strony internetowej, a także zamieszczając komentarz Użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności Facebook, dostępne pod adresem: https://www.facebook.com/privacy/center/.

YouTube, który umieszcza na stronach swojego serwisu klipy wideo udostępniane z serwisu YouTube. W tym celu na stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu YouTube. YouTube śledzi odtwarzanie klipów wideo zgodnie z zasadami ochrony prywatności, dostępnymi pod adresem: http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/.

LinkedIn, który umieszcza na stronach swojego serwisu przyciski „Lubię”, „Komentuj”, „Udostępnij” „Wyślij” powiązane z serwisem LinkedIn. W tym celu umieszczany na odpowiednich stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu LinkedIn. Użytkownik korzystając z przycisków, a także zamieszczając komentarz loguje się do serwisu LinkedIn, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności LinkedIn, dostępne pod adresem: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL